Savoir vivre hotelowe, czyli co wolno, a co nie wypada?
Hotele rządzą się własnymi prawami, dlatego przekraczając próg hotelowy, warto pamiętać o kilku istotnych zasadach savoir-vivre. Przede wszystkim należy kierować się szacunkiem do personelu i pozostałych gości hotelowych. Wymagane jest przestrzeganie ciszy nocnej i spokoju w częściach wspólnych. W restauracji z kolei należy wykazywać się kulturą osobistą – głośne rozmowy i niewybredne słownictwo z pewnością będą nie na miejscu.
O większości obowiązujących zasad można dowiedzieć się z wewnętrznego regulaminu, jaki opracowaliśmy dla wszystkich naszych Hoteli Rewal. Przede wszystkim prosimy naszych gości, aby starali się zachować porządek w częściach wspólnych oraz aby pamiętali o odpowiednim stroju. Pomimo że nasz hotel znajduje się blisko morza, to poruszanie się po korytarzu w samych kąpielówkach uznawane jest za niestosowane. Należy także przestrzegać zakazu palenia.
Jak zachować się w hotelu?
W hotelu należy uprzejmie odnosić się do obsługi hotelowej podczas rozmów z recepcjonistami, sprzątaczkami i pokojówkami, a także z kelnerami. Wszczynanie awantur oraz obraźliwe uwagi są zdecydowanie nie na miejscu. Natomiast pochwały i napiwki są mile widziane, ale nie obowiązkowe. Podczas pobytu w hotelu należy szanować własność hotelową, co należy rozumieć jako zakaz kradzieży oraz dewastacji. Wszelkie akty wandalizmu skutkują obciążeniem dodatkowymi kosztami na pokrycie wydatków związanych z naprawą. Warto także pamiętać, że osoby wchodzące do pokoju a niezarejestrowane w hotelu przebywają w obiekcie na odpowiedzialność wynajmujących pokój. Poza tym należy bezwzględnie stosować się do zasad bezpieczeństwa oraz instrukcji i komunikatów w razie wystąpienia niespodziewanych zdarzeń, na przykład pożarów lub akcji policyjnych.